Divider

Internationellt designpris till Contura 800 Style

Svenska Contura har återigen vunnit det prestigefulla internationella designpriset IF Design Award. Priset går till Contura 800 Style, en ellipsformad kamin med elegant och modern design och många möjligheter till variation.

– Att vi återigen får ett internationellt designpris visar att vi inte bara är världsledande på teknisk utveckling och prestanda utan även kan konkurrera om utmärkt design, säger Catharina Björkman, Marketing Communication Manager på Contura.

Contura är en svensk braskamintillverkare i småländska Markaryd. Företaget drivs av innovation och design och har i dag en rad kaminmodeller i olika stilar och material. Contura är marknadsledande på området i Europa.

If Design Award är ett av de mest åtråvärda internationella designprisen och organiseras av världens äldsta oberoende designorganisation, International Forum Design GmbH. Contura 800 style prisades i kategorin produktdesign. Juryn bestod av 78 personer och Conturakaminen konkurrerade med 7 298 andra produkter från 56 länder.

Prisutdelningen kommer att genomföras i Berlin den 4 maj.

Om Contura 800 style

Contura 800 Style är en liten och kapabel kamin. Det är en uppgradering av den gamla 800-serien, men med elegantare och modernare design och mer style. Med uppgraderingen av kaminen kommer också fler funktioner och innovationer som gör att det har blivit enklare att elda. Med 10 modeller och flera variationer av varje finns här något för alla smaker och personligheter.

För mer information, vänligen kontakta:
Catharina Björkman, Marketing Communication Manager Contura, tfn 070 190 04 26, [email protected]

Dela sidan